Sunday 19 February 2012

Finding hope


This day can be summarised as follows:
  1. Googling my injury and sinking further and further into despair.
  2. Googling Saucony's Mirage 2, believing a lighter shoe will help me run with better technique.


  3. Dragging myself out of this paralysing self-pity and driving down to the sports store.
  4. Trying to concentrate on how the Mirage 2 feel on my feet while I'm running on the store's treadmill.
  5. Failing to concentrate on how the Mirage 2 feel on my feet and to ignore the ever increasing pain in my knee.
  6. Getting off the treadmill after one minute, buying the shoes without much thought, just so that I can get home and rest my knee.
  7. Feeling stupid for impulse-buying.
  8. Wallowing in self-pity again.
  9. Watching a documentary about Danelle Ballengee, an American adventure runner who fell off an overhang while out running alone in a Utah canyon and broke her pelvis, having to spend 3 days trying to survive dehydration, freezing nights and internal bleeding. She not only survived the ordeal and the operation that followed, but was able to get back to running the trails 6 months later.
  10. Finding hope.

2 comments:

  1. Haha :) Jag vet inte vad jag ska säga.. Ibland känns impulsköpande bättre för självkänslan (inte samvetet). Man liksom tror att man ska bli bättre och så blir man lite bättre.
    Du ska se att det BLIR bättre när det blir enklare underlag ute också.
    Jag ska ge mig ut på en lugn tur i morgon. Träningen på gymmet gick bra idag så jag hoppas på lite lycka i det isiga spåret i morgon.
    Krya på dig och hoppet får man aldrig tappa ;) (While I breathe, I hope - det måste vara min tatuering - på latin)

    ReplyDelete
  2. Hur kändes dina Saucony?
    Har de sänkt vikten på Mirage ytterligare?

    Jag tänker köpa ett par Kinvara för mängdträningen. Har ett par Mirage som jag trivs bra i men strävar efter att minska vikten.
    Sen är jag sugen på ett par nya A5 ..
    Har jag nämnt att jag älskar Sauconys skor :)

    ReplyDelete